W siedzibie Komendy Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej przeprowadzone zostało szkolenie na temat „Badanie autentyczności dokumentów w postępowaniach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców”. Szkolenie to dedykowane było dla pracowników Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim, którzy na co dzień zajmują się postępowaniami administracyjnymi dotyczącymi wydawania zezwoleń cudzoziemcom na pobyt w Polsce. Przeprowadzone szkolenie miało na celu przede wszystkim zaznajomić urzędników z dokumentami, na podstawie których cudzoziemcy mogą leganie przebywać na terytorium Polski. Dodatkowo przedstawione zostały zabezpieczenia występujące w autentycznych dokumentach, omówione najczęściej występujące fałszerstwa dokumentów i błędy popełniane przez osoby, które takie dokumenty wytwarzają. Prowadzący szkolenie funkcjonariusze, przedstawili również możliwości wykorzystywanego sprzętu używanego przez funkcjonariuszy Straży Granicznej w celu weryfikacji autentyczności dokumentów. Dwudniowe szkolenie w założeniu miało nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej na temat zabezpieczeń używanych w dokumentach ale również zajęcia w formie praktycznej. Na lotnisku w Babimoście pracownicy LUW mieli możliwość samodzielnego dokonywania weryfikacji dokumentów wykorzystując do tego specjalistyczny sprzęt.
Szkolenie zostało zrealizowane w ramach projektu „Witajcie w Polsce! – doskonalenie jakości obsługi cudzoziemców w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp.” współfinansowanego z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji.




