KOMENDANT
Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej
w Krośnie Odrzańskim
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko:
1. Starszy inspektor ds. BHP Zespołu ds. Bezpieczeństwa i Higieny Służby-Pracy Nadodrzańskiego Oddziału Straży granicznej w krośnie Odrz. (1 etat ) - umowa o pracę na czas określony (na zastępstwo)
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie średnie –zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3 letni staż pracy w służbie BHP lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
-dobra znajomość przepisów z zakresu BHP, prawa pracy ,ochrony środowiska ,przepisów sanitarnych, budowlanych z zakresu ochrony PPOŻ;
- znajomość zasad ergonomii ;
- znajomość zasad fizjologii człowieka;
- umiejętność logicznego myślenia, wyciągania i formułowania wniosków oraz interpretacji przepisów;
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność hierarchizacji zadań (ważne, mniej ważne);
- znajomość osiągnięć techniki w zakresie poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny służby-pracy;
- umiejętność organizowania i prowadzenia szkoleń;
- dyspozycyjność ( dot. wyjazdów służbowych);
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Wymagania pożądane:
- szkolenie inspektorów ochrony przeciwpożarowych ;
- szkolenie okresowe z zakresu BHP dla pracowników służby BHP;
- prawo jazdy kat. B;
-podstawowa znajomość przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, ochrony informacji;
- dla osoby z wykształceniem wyższym o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo posiadającej studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy powyżej 1 roku stażu pracy w służbie BHP
Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało m.in.:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy ( służby), przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby)w oddziale oraz bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń , a także sporządzanie i przedstawianie pracodawcy , co najmniej raz w roku ,okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizowanych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy( służby), a także w pracach powołanej w Oddziale komisji bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby) oraz innych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby) w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy
( w służbie) oraz udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywana pracą lub służbą w celu zapewnienia właściwego poziomu realizacji obowiązków pracodawcy w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy-służby;
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz wypadków w związku ze służbą , w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe a także kontroli i realizacji tych wniosków;
- doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy lub służby na stanowiskach pracy lub służby, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe ,oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
a także opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy ( służby) na poszczególnych stanowiskach pracy lub służby)
przeprowadzanie instruktażu ogólnego osób nowo przyjętych do pracy lub służby w Oddziale w zakresie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy(służby);
-prowadzenie rejestrów ,kompletowanie i przechowywanie dokumentów wypadków ( przy pracy oraz wypadków w związku ze służbą , a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy lub służby;
- udział w opracowywaniu planów oraz w ocenie zagrożeń i dokumentacji dotyczących modernizacji obiektów, pomieszczeń pracy lub służby i nowych inwestycji w Oddziale oraz przedstawianie propozycji, dotyczących uwzględnienia w tych planach ,założeniach i dokumentacji rozwiązań techniczno- organizacyjnych, zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy( służby);
- udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części ,oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwa pracowników;
Oferta powinna zawierać:
- list motywacyjny, życiorys,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji ,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata oraz wykształcenie i doświadczenie zawodowe.
Dodatkowe informacje:
1. wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi 4 422,52, zł, dodatek za wysługę lat liczony od podstawy w wysokości wynoszącej po 5 latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok, aż do osiągnięcia 20 % miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego
- praca jednozmianowa w godzinach od 7:30 do 15:30;
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6 %;
- oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane – decyduje data przyjęcia oferty w urzędzie lub data stempla pocztowego,
- rozpatrzeniu nie będą podlegać ofert niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu, a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych dokumentów i oświadczeń,
- Kandydaci wybrani spośród osób spełniających wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o kolejnym etapie postępowania kwalifikacyjnego,
- przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów,
Informacja dotycząca ochrony danych osobowych dla kandydatów do pracy w Nadodrzańskim Oddziale Straży Granicznej.
Administratorem danych osobowych zbieranych w związku z niniejszą procedurą rekrutacyjną jest Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej, ul. Poprzeczna 1, 66-600 Krosno Odrzańskie.
Administrator zabezpiecza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe zbierane w związku z naborem do pracy w Straży Granicznej przetwarzane są na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj.: w prawnie uzasadnionym celu oraz na podstawie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Dane osobowe w postaci umożliwiającej identyfikację określonej osoby są przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania, tj. realizacji procesu naboru do pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne. Niewyrażenie zgody może uniemożliwić realizację procedury naboru do pracy. Wyrażona zgoda może zostać odwołana w każdym czasie.
Każdej osobie przysługuje prawo żądania dostępu do podanych przez siebie informacji stanowiących dane osobowe, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. Ponadto każda osoba w dowolnym momencie ma również prawo do cofnięcia wyrażonej zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można kontaktować się z inspektorem ochrony danych, który czuwa nad bezpieczeństwem danych osobowych przetwarzanych w Nadodrzańskim Oddziale Straży Granicznej e- mailiod.woi.noosg@strazgraniczna.pl
Dane osobowe gromadzone w związku z niniejszą rekrutacją nie są przetwarzane w sposób automatyczny i nie są przekazywane innym podmiotom, jak również do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Informujemy, że nie udzielamy odpowiedzi pisemnych na złożone oferty. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Dokumenty należy przesłać w terminie od 22.03.2023 r. do 04.04.2023 r. pod adres:
Nadodrzański Oddział Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim
Kancelaria Jawna
ul. Poprzeczna 1
66-600 Krosno Odrzańskie
lub składać we wskazanym terminie w kancelarii Nadodrzańskiego Oddziału SG z dopiskiem „Oferta pracy”.